A Metal Gear Rising, alcĂme Revengeance, a nyolcadik játĂ©k a Metal Gear Chronicles sorozatban. A játĂ©kot a Kojima Productions fejleszti, amely elhagyja a "Tactical Spy Action" szlogent, Ă©s Ăşj utat kovácsol a "Lightning Action" mottĂłval.
A gyors nindzsa, Raiden, akit már a sorozat korábbi játékaiban is láthattunk, visszatér a főszerepbe. És a fürge Raidennek köszönhető, hogy a széttagoltak a lopakodós-vadászós akció műfajban mulasztanak.
A törtĂ©net a nem tĂşl távoli jövĹ‘ben játszĂłdik, Ă©s bár az egĂ©sz sorozat a háborĂş Ă©s az akciĂł tĂ©makörĂ©ben játszĂłdik, a mĂ©ly gondolat valĂłjában pacifista. A fejlesztĹ‘k elĂ©ggĂ© reflektálnak pĂ©ldául a japán filozĂłfiára vagy Friedrich NietzschĂ©re. A játĂ©k a háborĂş hiábavalĂłságára, a nukleáris elrettentĂ©s Ă©rtelmetlensĂ©gĂ©re, általában a nukleáris fegyverek veszĂ©lyeire, a háborĂş pszicholĂłgiai következmĂ©nyeire a gyerekekre Ă©s felnĹ‘ttekre, a gĂ©ntechnolĂłgia veszĂ©lyeire, Ă©s legfĹ‘kĂ©ppen arra a gondolatra igyekszik rávilágĂtani, hogy az ellensĂ©g csak relatĂv Ă©rtelemben ellensĂ©g.
A játĂ©k során Raiden maga is megprĂłbálja befejezni a már megkezdett átalakulását. Vagyis, hogy emberi rĂ©szĂ©t mechanikussá alakĂtsa át, Ă©s a vĂ©gsĹ‘ gyilkos fegyverrĂ© váljon. Emellett Shigenobu Matsuyama producer szerint a játĂ©k során vĂ©gig foglalkoznunk kell majd Raiden gyerekkatonai mĂşltjával, illetve általában az emberi mivoltával.